Stora Varholmen

 
IMG_0198Så i Tisdags blev vi bjudna ut till Varholmen!  
 
IMG_0208 
IMG_0205Det var ett super vackert väder och jag badade faktiskt också fast det kryllade av brännmaneter 
 
IMG_0217 
IMG_0220Förra året var jag här vid midsommar och bilder från den dagen finner ni också här på bloggen
 
IMG_0231
 
IMG_0236 
IMG_0245 
 
IMG_0248 
IMG_0258 
IMG_0259
Så på Ön finns det bara kolonistugor som man bor över på sommaren. Funkar säkert på vintern ett par dagar men det blir nog kallt!
 
IMG_0264 
IMG_0267 
IMG_0279 Ja vi gick en promenad runt Ön till en smugglargång och till utsikten över Varholmen men det kommer lite senare
 
IMG_0291 
IMG_0295 
IMG_0309 
IMG_0348 
Smugglargången där man smugglade.. saker, för länge sedan
 
IMG_0351 
 Och förresten vem säger egentligen att man smugglade saker här.. vet ni hur trångt det är?!
 
IMG_0366 
Förvisso är jag ganska så smal av mig men på en del ställen är det trångt, så alla som lidert av
klaustrofobi uppmuntrar jag er till att ta andra vägen över istället. 
 
IMG_0397Här är då en förklädd rymdraket som byggdes som en säkerhet utifall marsmän från Marstrand skulle invadera.  
IMG_0403
Mariatoppen! Utsikt över hela Varholmmen kan man väl säga
 
IMG_0415
 
IMG_0506 Lite fler båtar
 
IMG_0490 En en tok på sin vattenskoter
 
Vet ni vad, i förrgår var vi och besökte Borås djurpark. Ohja och jag kom hem med en mängd bilder på djuren så det kommer härnäst och efter det blir det mer Öland. En liten tråkig nyhet är att displayen på kameran har spruckit så det blir troligtvis att lämna in den på service nästa vecka och Af motorn på ett av mina objektiv har slutat att funka. Himlans roligt. Förhoppningsvis så kostar det inte så mycket att fixa. Men en rolig grej är att där jag bor så flyger det ofta runt ormråkar och jag har lyckats fånga två på bilder, visserligen flög de väldigt högt men någon dag så kanske de flyger lite lägre ner och då är jag beredd :)
 
 
 

 
1 Wilma:

skriven

åh, så mysigt det ser ut. Fina bilder btw.

2 ˟ Photospiration:

skriven

Svar: Tack så mycket! :) Ja, verkligen, tyvärr hade jag ju inte med mig mitt stativ så jag kunde bara ta med 1,6 sek slutartid men får bli längre någon annan gång! :)

3 ☆ K A R O L I N A - peachpower ☆:

skriven

vad fina bilder och spännande att läsa :D
vad pinsamt, visste inte att det fanns brännmanter i sverige...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: