Fåglar i regnet

IMG_0748 
IMG_0735 
IMG_0729
 
_0710 
IMG_0687 
IMG_0681 
 Vad är skillnaden mellan en familjepizza och en heltids fotograf? Jo en familjepizza kan mätta en hel familj på fyra. Inte för att vi ska äta pizza i kväll, åt vi förra veckan kan jag tillägga. Lövbiff och potatisgratäng bjuds det på det idag!
Men lite lustigt ändå att om du köpter en gitarr, så äger du en gitarr. Men om du köper en kamera så blir du automatiskt en fotograf. Det kan väl inte stämma? Kan man säga att det finns fotografer, och alla andra som äger en kamera. Alla är fotografer som går på svt1 har det pratas mycket nu i fotobloggvärlden. Men stämmer verkligen det? För som sagt bara för man köper en gitarr så är man inte en gitarrist, right? Oavsett det så är det en väldigt bra program :)
1 Annika:

skriven

SV: tackar så mycket :D

2 En plats i solen:

skriven

wow vilka bilder!

3 Amanda:

skriven

Hela din blogg är fylld med otrolig vackra bilder!! :D

4 En plats i solen:

skriven

Var så god!
Ha en bra fredag

5 Ghugge:

skriven

Skulle aldrig gå ut och säga att jag är fotograf bara för att en kamera är i min ägo - en fotograf bör iaf ha sysslat med fotografering proffesionellt ett antal gånger och ha en utbildning. Det kan vara skolutbild. eller självlärd, bäst är både och tror jag.
Tycker att "Alla är fotograf" är ganska bra, av 10 är det en 5:a.
haha, jag är inte någon expert...
Alla har rätt att fotografera, det är ju så roligt, utvecklande och lärorikt men nog tar det ett tag innan man kan kalla sig fotograf. Ha det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: