My workflow!

En vecka och två dagar, så länge har jag varit på min praktik! Inte så länge kan tyckas för det har i stort sätt bara börjat. Jag skrev igår att jag tänkte visa lite hur jag arbetar! 
 
 
 
Nu är det så här att jag finner inga ord på hur behändigt det är med en vunklingsbar skärm.  Så otroligt behändigt. Speciellt när den har touch screen.
 
 
 
Kläder som skall fotograferas ligger i en stor IKEA påse. Superb påse. Alltså, alla borde ha en.
 
 
Knyter fast snöret på en, sak.. som jag hittade vid sidan om. Andra sidan av snöret fäster jag på stupröret vid andra sidan.
 
 
Inställningarna varierar beroende på väder. Men har nu det senaste använt mig av stystläge med serie bildtaging. Två pinnar kvar på batteriet så det gäller att ha med extra!
 
 
Ett stativ underlättar avsevärt om det är mycket kläder att fotografera samt för att få alla bilder ungefär lika.
 
 
 
Thinktank väska som både kan vara en axal- och ryggväska. När jag är ute såhär får det bli axel edition för att det är så mycket smidigare att nå kamera och tillbehör.
 
 
Väl tillbaka till butiken för överföring av bilderna till lightroom. Tog ett tag för jag hade ett till minneskort från gårdagens. Men det var helt okey fördrivde tiden med att rata med arbetskamraten.
 
 
 
 
Vanligtvis sitter jag uppe vid kontoret men eftersom dom två som brukar vara där var på ett möte så fick jag traska ner till butiken istället.
 
 
Extra minneskort är bara så bra att ha, ett måste! Ni vet själva hur frusterande det kan vara när minneskortet är fullt. Dessa två 16 gig köpte jag på ebay. Två för ett! Gjorde en veckans bloggpost om det cch klippet finner man på min yt-kanal!
 
 
Tada! Typ såhär såg min dag ut! Självfallet åt jag lunch. Blev en pizzarulle som man värmer i micron och en celsius dryck av smak lime/citron. Nej jag sponsrar inte av dom. Enbart för att fylla på med mer text.
1 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

Kul att se lite bakom kulisserna:) Haha, sådana där Ikea kassar är toppen bra. Har sådana för att bära tvätt till tvättstugan - precis som många många andra har jag sett;)

sv: Haha, extra extra extra large, tusan vad tjock jag känner mig nu haha.

2 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

skriven

sv: Haha, nej det kan jag tänka mig. Fotar du bara på praktiken eller är det något mer du gör?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: