Gothenburg - A Busy City

Så igår var det jag som tog bussen in till stan för att fotografa!
Göteborg är en ganska så livlig stad, som vilken stad som helt för den delen. Mycket folk som ska antingen till jobbet, skolan eller shoppa.. Vi alla lever i vår egna bekvämma verklighet.
 
People in motion by Kristoffer  (fotokoffe)) on 500px.com
Gatufoto är ju inte något som jag vanligtvis håller på med. Det var mer av sånt när man pluggade. För då rörde man sig mer i stan en vad man gör nu. Men jag har tänkt mig en liten förändring i bloggen. Så framöver lär ni se lite mer av Gatu- och pressfoto.
 
Reading the newspaper by Kristoffer  (fotokoffe)) on 500px.com
 Ni som har följt min blogg har nog föeståt att jag oftast(alltid) publicerar natur & landskaps bilder. Men jag gillar  kontrasten mellan bildjournalistik och fine art landskapsfoto. Från en berättare till en skapare.
 
 Busy City by Kristoffer  (fotokoffe)) on 500px.com
Som alltid skulle jag bli väldigt glad om ni tog den tid att klicka på en eller fler utav bilderna, skulle betyda mycket!
Kategori:
1 jossan:

skriven

sv: Tack så jättemycket för din kommentar! :D

2 jossan:

skriven

Gillar bilderna ovan också måste jag säga!

3 Sara - Ensamstående mamma:

skriven

Underbara bilder, gillar den andra bäst. Lite som att livet rusar för alla förutom mannen som ligger på huk.. Lite sorlig, men tankfull bild.

4 Annster:

skriven

Precis!
Så jag kände också. Perfekt till vardags :)

5 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

skriven

Åh gatufotografering skulle jag vilja testa på lite mer, men det är nog lättare om man bor i en större stad än den lilla by som jag bor i.. :/

Men varför ligger mannen på huk där förresten?

SV: Åh tack så mycket, kul att du gillar den :)

6 anna:

skriven

åh tackar :D fotot är taget genom ett fönster de va nog därför den satt så still :P

7 dahlgrenalicia.blogg.se:

skriven

Sv: Tack! :)

Följas via bloglovin/Bloglovinbyte:
Följ mig på bloglovin och säg vilket nummer du blev så gör jag detsamma! :)

8 När Annie fotograferar:

skriven

Häftiga bilder. Har ibland stannat upp och funderat på att ta just sådana bilder i Göteborg, på hur människorna bara vandrar förbi. Rörelsen hos alla andra utom tiggarna... du har fångat ögonblicken väl.

9 MYLLENBERG | kärlek, livsglädje & lite svettlukt:

skriven

Hej! Ja, visst var det en läcker bild? Man blir väldigt sugen på att sticka iväg till en storstad, haha! Åh vad skönt att någon förstår hur jag känner. Jag hade verkligen velat ge mig av, jag är så "rädd" för tanken att fastna på samma ställe hela livet.

Jag älskar gatufoton, tyckte om de i inlägget här. Det är så fint när man får med rörelsen i bilden, helt plötsligt så känns det som att det är en själv som står där och tittar och inte bara en bild.

Efter att ha tittat runt lite på din blogg/hemsida så inser jag att du kan detta med foto. Jag äger en canon eos 600d och har hitills bara använt mitt snart 7 år gamla standardobjektiv som jag fick 2006 med min 400d, det där EF-S 18-55 mm/ 3,5-5,6. Det var ingen höjdare men det blev ju i alla fall bilder med det :) Dessvärre lyckades jag slänge hela kameran med objektiv och allt i golvet för en dryg vecka sedan, och TACK OCH LOV klarade sig i alla fall kameran. Objektivet gick det däremot inte lika bra för, och eftersom det var det enda normalzoom-bojektivet jag hade (har ett tele också) så känner jag mig galet handikappad nu då jag främst fotar vid familjetillfällen, mat, porträtt, kläder, bloggbilder så som "outfits" osv. Jag undrar vad du skulle rekommendera för objektiv? Jag är i högsta grad en glad amatör, så lite hjälp på traven vore grymt bra. Tyvärr är man student så jag kan inte lägga ett antal (tio)tusenlappar utan söker ett budgetalternativ där jag såklart får så mycket som möjligt för pengarna. Just nu har jag mest tittat på objektiv med fast brännvidd Sigma 30mm/1,4, canon 40 mm/2,8, canon 50 mm/1,4, alternativt tamron 17-50/2.8. Du kanske tror att något annat skulle passa bättre? Vad skulle du rekommendera? Hade blivit jätteglad för lite input!

Kram Jossan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: